برنامه بازاريابي يا مارکتينگ پلن و تدوين مراحل آن
سايت آگهي رايگان و تبليغات رايگان بقيمت :
برنامه بازاريابي، يا Marketing Plan يکي از بخشهاي مهم طرح کسبوکار به شمار ميآيد. از اين رو فرايند برنامهريزي بازاريابي بخش مهمي از فرايند برنامهريزي و بودجهبندي سازمانها تلقي ميشود. طرح بازاريابي اهداف بازاريابي را تعيين ميکند و راهبردهاي دستيابي به آنها را پيشنهاد ميدهد. گرچه اين طرح تمام اهداف و راهبردهاي سازمان را در بر نميگيرد.در واقع طرح يا برنامه بازاريابي (Marketing Plan) يک برنامه جامع (کمپين) تبليغاتي است که به نحوه اجراي استراتژي بازاريابي شرکت کمک مي کند. اصطلاح طرح بازاريابي براي تشريح روشهاي به کارگيري منابع بازاريابي براي رسيدن به اهداف بازاريابي به کار ميرود. تقسيم بندي بازار، شناخت جايگاه بازار، پيش بيني اندازه بازار و برنامهريزي سهم عملي بازار در مفهوم طرح بازاريابي جاي ميگيرند.

برنامه بازاريابي يا مارکتينگ پلن و تدوين مراحل آن
برنامه بازاريابي
شروع فعاليتهاي توليدي و سرمايهگذاري هميشه با مطالعه و برنامهريزي علمي همراه است. در شرکتهاي بزرگ قبل از شروع عمليات توليد، گروه تحقيقات و بازاريابي براي امکان سنجي در مورد مقبوليت کالا و نياز بازار فعاليتهاي خود را آغاز ميکند. همچنين در شرايطي که کالاهاي توليد شده، فروش نميروند و يا در رقابت با کالاهاي مشابه، از بازار مناسبي برخوردار نيستند لازم است تا گروه تحقيقات و بازاريابي وارد عمل شده و برنامه ريزي ها و مطالعات لازم را براي دست يابي به اطلاعاتي در مورد موقعيت بازار و کالا انجام دهد. تمامي فعاليتهاي گروهي و انفرادي براي بازاريابي يک کالا بايد حساب شده و در قالبهاي مشخصي تدوين شود و فعاليتهاي بدون مطالعه و برنامهريزي بايد حذف گردد. براي اين منظور در بازاريابي هر کالا بايد برنامه مربوط به آن کالا را با دقت و مطالعه فراوان تهيه کرد و در اختيار مديران گذاشت تا تصميم گيري هاي لازم را بر اساس آن انجام دهند.
براي ادامه کليک کنيد : برنامه بازاريابي يا مارکتينگ پلن و تدوين مراحل آن
برنامه بازاريابي يا مارکتينگ پلن و تدوين مراحل آن
بازاريابي ,برنامه ,يا ,طرح ,بازار ,کالا ,برنامه بازاريابي ,تدوين مراحل ,پلن و ,و تدوين ,مارکتينگ پلن
درباره این سایت